((سوالات متداول سامانه))

سوال1: علت فعال نبودن لینک کلاس مجازی

تاریخ و ساعت ورود به کلاس هنوز فرا نرسیده و یا اینکه نقش استاد host انتخاب نشده است (کلاس تعریف شده باید عنوان و مدت زمان داشته باشد).

 

سوال2: بروز خطا زمان ایجاد کلاس مجازی

این خطا به دلیل یکسان بودن عنوان کلاس جدید با عنوان کلاس های قبلی است برای رفع اشکال عنوان کلاس را متفاوت از عنوان کلاس قبلی انتخاب می نماییم (عدد مقابل گلستان در عنوان کلاس را تغییر دهید).

 

سوال3: به چه دلیل وقتی روی لینک ابی رنگ کلاس مجازی کلیک می کنید اتفاقی نمی افتد

به دلیل ظاهر شدن pop up است که با تایید کردن و اجازه دادن دسترسی به pop up جهت باز کردن افزونه adobe connect و adobe Flash player مشکل برطرف خواهد شد.

 

سوال4: با توجه به اینکه لینک کلاس مجازی فعال است و pop up هم اجازه داده شده برای ورود به کلاس مجازی رمز ورود میخواهد.

برای رفع مشکل کلاس تعریف شده را از قسمت عملیات حذف نموده و مجدد کلاس جدید را تعریف نموده با این تفاوت که تیک افزودن تمامی کاربران به کلاس مجازی را انتخاب ننموده گزینه ایجاد کلاس را تایید نموده، از منوی کابران مجاز کلاس تمامی کاربران کلاس از ستون سمت راست با استفاده از نمابرهای وسط دو ستون به سمت چپ منتقل کرده در نهایت نقش استاد host انتخاب گردد سپس از قسمت تنظیمات کلاس زمان ، ساعت و مدت زمان جلسه تعریف گردد.

 

سوال5: علت خطا در بارگذاری فایل ها در منوی share my screen یا share document

علت به دلیل اشکال در افزونه های adobe connect و flash player می باشد با حذف افزونه های قبلی و نصب مجدد افزونه های جدید آپدیت شده adobe connect و flash player مشکل برطرف خواهد شد.

 

سوال6: غیر فعال بودن ماژول دانلود پیوست در قسمت پیوست ها

برای اولین بار در هردرس فقط یکبار از منوی ایجاد گروه جدید کلیک راست نموده و گزینه گروه جدید را انتخاب و عنوان داده شود سپس لینک دانلود پیوست برای بارگذاری فعال می گردد.

 

سوال7: علت دیده نشدن فایل های بارگذاری شده توسط استاد برای دانشجوها در قسمت پیوست ها

علت برداشتن تیک گزینه فایل قابل مشاهده برای سایرین است و یا اینکه نوع فایل در قالب زیپ بوده و تیک قابل دانلود برداشته شده است (نوع فایل بارگذاری باید pdf و mp4 باشد با حجم حداکثر 100 مگابایت).

 

سوال8: غیر فعال بودن منوی پیوست و برخی قسمت ها برای دانشجویان

تا زمانی که استاد درس مربوطه پیوست ،کلاس مجازی و تمرین تعریف ننماید این منوها غیر فعال است و اگر استاد درس اجازه دانلود فایل ندهد دانشجو نمی تواند دانلود نماید و آن فایل فقط قابل مشاهده است.

 

سوال9: دروس ترم های قبل برای دانشجو فعال شده است

این دروس در نیمسال های قبل به درخواست استاد و بخش در سامانه مجازی فراخوانی شدند. فقط دروس نیمسال جاری را انتخاب نمایند.

 

سوال10: نداشتن صدا در فایل های ضبط شده

بلندگو سیستم عامل کاربرمشکل دارد یا استاد هنگام کلاس میکروفون را فعال نکرده است.

 

سوال11: عدم توانایی مشاهده فیلم ضبط شده توسط استاد از کلاس

چند دلیل دارد : عدم نصب افزونه های مشاهده فایل های ضبط شده مانند flash player و یا کندی سرعت اینترنت کاربر و یا عدم تعریف نقش کاربر توسط استاد.

 

سوال12: چگونه میتوان در کلاس مجازی صحبت نمود

جهت صحبت در کلاس مجازی ابتدا علامت آدمک در منوهای بالای کلاس مجازی را انتخاب نموده تا استاد درس میکروفون شما را فعال نماید بعد یک علامت میکرفون ظاهر می شود و با کلیک بر روی آن و سبز شدن آن میکروفون فعال می شود و دانشجو میتواند در کلاس صحبت نماید.

 

سوال13: آیا فایلی که یکبار در قسمت پیوست برای یک درس آپلود شده است را میتوان به عنوان پیوست یا محتوا برای درس دیگری استفاده کرد؟مثلاً برای درس هایی که در دو گروه ارایه شده، فایل ها برای هر گروه باید جداگانه آپلود شوند؟

بله امکانش هست. بدین ترتیب که هر فایلی رو خواستید آپلود بفرمایید، مراحل زیر را دنبال نمایید. پیوست جدید مدیریت فایل افزودن بارگذاری بعد فایل یا فایل های مربوطه را بارگذاری فرمایید. سپس فایل مورد نظر را انتخاب و بر روی گزینه آوردن بزنید.‌ یکبار که برای یک درس، فایلی اپلود شود دفعات بعد در سایر دروس هم می توانید با کلیک بر روی مدیریت فایل فایل های اپلود شده خود را مشاهده و پیوست نمایید.

 

سوال14: چرا کیفیت صدای استاد خوب نیست؟

دلیل صدای اضافی برگشت صدای شما به میکروفون لپ تاپ دانشجویان است. لپ تاپهای جدید این مشکل رو ندارند. ولی یا دانشجو میکروفون را قطع کند. یا با هد ست یا هدفون به کلاس وارد شوند.

 

سوال15: در چه مواقعی از ماژول پیوست استفاده کنم؟

کلا منطق سامانه از محتوای پیوست فقط و فقط فایلهای متنی مثل PDF و word هست و دلیل آن هم ابزار موجود در مرورگرهای اینترنتی برای نمایش اینگونه فایلهاست و اینکه ما فایل پاورپوینت یا ویدئو یا صوتی را بعنوان پیوست ارسال کنیم و انتظار قابلیت مشاهده بدون دانلود از مرورگر اینترنت مثل کروم، فایرفاکس یا داشته باشیم اشتباه است. بنابراین اگر فایل غیر متنی را از گزینه پیوست ارسال می‌کنید حتماً باید قابل دانلود باشد.